Banda reflectorizanta prelata, intrerupta, rosie, metalizata, 50m, 3M 957 Value 7186 RA.
Descriere:
Banda originala 3M in cutie ReflexAllen;
Cutia prezinta urmatoarele avantaje:
Gradatie pe o latura pentru masurarea usoara;
Locas perforat pentru derularea usoara a benzii din cutie.
Ustensila pentru intinsul benzii la lipire.
Instructiuni:
-Banda 3M Seria 957 metalizata cu marcaj E-mark, respecta cerintele regulamentului ECE104;
-Banda 3M Seria 957 este o banda intru-un singur strat eliminand astfel posibilitatea apei de a intra intre straturi;
-Ofera luminozitate puternica, cu unghiuri de reflexie largi. Usor de aplicat, rezistenta la dezlipire si impact, avand o durata de viata de peste 5 ani.
Avantaje:
-Reducere a accidentelor cauzate de slaba vizibilitate a autovehiculului pe timpul noptii duce la imbunatatirea sigurantei rutiere si la economii cu costurile de reparatie;
-Imbunatateste imaginea companiei dumneavoastra prin a fi proactiv cu privire la siguranta rutiera;
-Va protejati compania impotriva actiunii juridice potentiale legate de siguranta tertilor.
Benzile reflectorizante autoadezive 3M seria 957 folosite pentru marcarea autocamioanelor, asigura o vizibilitate maxima atat pe timpul noptii, datorita reflexiei luminii, cat si pe timpul zilei, datorita culorii.
Banda indeplineste cerintele stricte ale regulamentului ECE-104 si face parte din clasa 3 de reflectie.
Marcajul de contur ECE 104
A luat nastere in urma initiativei Universitatii Tehnice din Darmstadt si adoptat apoi de Comisia Economica pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite. Acest regulament - ECE ONU 104 – privind marcajul reflectorizant al conturului vehiculelor grele (peste 7,5 tone) a fost adoptat ca obligatoriu si in Romania incepand cu 1 Aprilie 2006, fiind una dintre conditiile obligatorii pentru promovarea inspectiei tehnice periodice ITP.
Pe baza analizei statistice privind accidentele rutiere s-a demonstrat ca 25% dintre accidente se produc in conditii de vizibilitate scazuta, dar care produc mai mult de 50% din numarul de decese. Asadar, in cazul accidentelor unde au fost implicate vehicule grele, in cazul lovirii din spate sau lateral, cauza principala a fost observarea tarzie sau chiar neobservarea lor, in conditii de vizibilitate scazuta (noapte, ploaie, ceata, inserat etc.). Soferii identifica vehiculele, pe timpul zilei, in baza recunoasterii conturului specific. In conditii de vizibilitate scazuta, informatia vizuala se reduce considerabil, acest lucru fiind principala cauza a accidentelor (37% din accidentele cu lovire din spate si 41% din accidentele cu lovire din lateral). Astfel s-a ajuns la concluzia ca astfel de situatii puteau fi evitate daca vehiculul ar fi avut marcajul reflectorizant de contur. De acest studiu se leaga si decizia marcarii cu benzi reflectorizante de inalta performanta a conturului specific al vehiculelor grele sau lente.
A fost demonstrat stiintific, pe baza unui alt studiu efectuat tot de Universitatea din Darmstadt (pe 2 loturi a cate 1000 de camioane - unul marcat cu benzi reflectorizante conform cerintelor ECE-104, iar celalalt nemarcat) faptul ca accidentele au scazut cu pana la 95% in conditii de vizibilitate redusa (pe timp de noapte, ploaie, ceata etc) in care aceste autovehicule au fost lovite din spate sau lateral, fata de autovehiculele nemarcate.
Detalii tehnice:
Temperatura de aplicare 10°C - 30°C;
Aplicatie Suprafete rigide;
Tipul filmulu Metalizat;
Durata de viata 5 ani;
Suprafata neteda;
Tip adeziv Senzitiv la apasare;
Culoare adeziv Incolor.
LEGISLATIE
Eficienta acestui sistem, privind marcajul reflectorizant al conturului vehiculelor grele au determinat Parteneriatul Global pentru Siguranta Rutiera – GRSP (coordonat de catre Banca Mondiala) sa ceara introducerea obligativitatii adoptarii acestui regulament pentru vehiculele de transport de marfa cu masa totala mai mare de 7,5 tone in circulatia rutiera internationala. Pina in prezent, au aderat la aceasta idee cele mai multe tari, printre care: S.U.A., Italia, Rusia, R.S.A. etc si marea majoritate a tarilor europene sunt in curs de introducere a acestei obligativitati.
In Romania regulamentul R.N.T.R.-1 s-a aprobat prin ordinul M.T. din 8 Decembrie 2005 publicat in Monitorul Oficial nr. 1.160/21 decembrie 2005 – ca, incepand cu 1 aprilie 2006, a devenit conditie obligatorie (marcajul reflectorizant de contur conform ECE ONU 104) pentru promovarea inspectiei tehnice periodice ITP, a vehiculelor cu o masa totala maxima autorizata mai mare de 7,5 tone.
APLICARE
Regulamentul ECE ONU 104 permite aplicarea de contur reflectorizant complet sau numai linie orizontala (continua sau intrerupta). Sistemul minim acceptat este intr-o linie orizontala intrerupta, pe minim 80% din lungimea vehiculului, ce acopera partile laterale (inclusiv capul tractor) si spatele acestuia. De exemplu, un vehicul de aproximativ 18m lungime si 2,5m latime va fi nevoie de un minim de (2x18+2,5)x0.8=30.8m.
Referinte specifice